Cartea pentru copii


Voi pleda mereu în favoarea cărţilor pentru copii. Albă ca Zăpada, Alice, Pinochio, Till Eulenspiegel, Peter Pan sunt personaje alături de care am trăit în copilărie. Am trecut împreună cu ei prin toate încercările şi păţaniile. Poveştile mă fascinează şi azi şi nu mi se pare deloc o idee desuetă citirea unei cărţi pentru copii.
Poveştile sunt uitate şi ignorate pe nedrept de către adulţi. Fără să ne dăm seama, ele sunt pline de poveţe şi întâmplări, din care copiii pot trage multe învăţăminte. De aici copiii pot învăţa care sunt efectele faptelor bune şi rele şi care sunt consecinţele calităţilor şi defectelor oamenilor. Uciderea balaurului semnifică înfrângerea răului şi-l învaţă că binele trebuie să învingă întotdeauna răul. Bucuria, teama toate sunt trăite la intensitate maximă.
Lipsindu-l pe copil de fiorul, uimirea, umorul pe care le deţin poveştile, îi tăiem aripile imaginaţiei şi poate a zborului, cum ar spune Peter Pan, către Ţara Niciunde…

Un comentariu:

Ofelia Cosma spunea...

draga mea ioana, ai dreptate. povestile intr-adevar te fac sa inveti lucruri adevarate despre viata.
si e fain ca ai dedicat atata timp din viata ta... pentru copii, pt a le scrie povesti frumoase. si prin care sa ii inveti mereu lucruri minunate.
apreciez.