Pânza lui Charlotte, de E. B. White


Cartea nu face parte neapărat din categoria cărţilor extraordinare, dar este frumoasă. Prietenia, curajul, protecţia, simplitatea sunt câteva dintre valorile cărţii. Povestea îl are în centru pe Wilbur, un porcuşor crescut la ferma familiei Zuckerman, îngrijit în mod deosebit de Fern Arable, o fetiţă curajoasă. Toate sunt frumoase până când stăpânii fermei hotărăsc că e vremea ca Wilbur să fie tăiat şi pregătit de sărbători. Prietenii săi din grajd pun la cale un plan pentru ca să-l salveze. Charlotte este un păianjen care îşi are locul în colţul de sus a uşii grajdului... mai departe, vă rog să citiţi voi!
Mi-a plăcut în mod deosebit ideea prieteniei între două persoane diferite, gata să se accepte şi în final să se ajute una pe cealaltă. 
"Ce chestiune şi prietenia! Charlotte este înfricoşatoare, brutală, calculată, sângeroasă - tot ce nu-mi place mie. Cum pot să ajung să o plac, cu toate că este drăguţă şi desigur, deşteaptă?" este întrebarea pe care şi-o pune Wilbur...

2 comentarii:

cuvintealbastre spunea...

Eu am văzut filmul, cel în care Charlotte e interpretată de Julia Roberts. Am fost plăcut împresionată de poveste. La un moment dat în viaţă, tot păţim să nu găsim persoane cu care să comunicăm: acesta este terenul propice pentru formarea prieteniilor ciudate :)
Îmi place blogul! Mult succes în continuare.

IOANA BLAGA spunea...

Multumesc, Adina! Succes si tie!